Performans değerlendirme dönemlerinde yöneticilerin, bir taraftan çalışanlarının performanslarını sistematik olarak değerlendirmeleri, diğer taraftan da bu değerlendirmeleri görüşmeler yoluyla ve geribildirim vererek gerçekleştirmeleri beklenir. Aslında geribildirim sadece performans değerlendirme dönemlerinde değil, gerektiğinde ve sürekli olarak verilmelidir.
Çalışanlardan sık sık duyulan cümleler; «yöneticilerinin kendilerine geri bildirim vermediği, sadece eleştirildikleri» şeklindedir.
Bu eğitimde özellikle geri bildirim vermek kadar, almanın da önemli olduğu vurgulanmaktadır.
Geri bildirim eğitiminde aşağıdaki konuların işlenmesi hedeflenmektedir;
• Liderin Rolleri ve Liderin Bakış Açıları
• İnsan Davranışlarının Temeli
• Beyin Sistemleri ve Davranışlar Üzerindeki Etkisi
• Duyu Odakları, Değerler, Duygular, Dokunuşlar = Davranışlar
• İş ve Özel Yaşamdaki Psikolojik Oyunların Farkına Varma
• Kendinin ve Diğerlerinin Duygu ve Değerlerinin Farkına Varmak ve İlişkiyi Yönetebilmek
• Etkin Dinleme ve Güçlü Soru Sorma
• Güçlü Yönlerin Keşfi ve Harekete Geçirmeye Katkısı
• Takdir Etmenin Önemi ve Motivasyona Etkisi
• Geri bildirimin Tanımı ve Çift Yönlülük Kavramı
• Geri Bildirim Süreci
• Kuruma Özel Etkili Geri Bildirim Uygulamaları (Örnek Vak’alar üzerinden)