KURUM İÇİ MENTORLUK PROGRAMI

Kurumlar en iyi yetenekleri bünyesine çekmek, çalışanlarını elde tutmak ve sürekli geliştirmek isterler. Buna yardımcı olabilecek güçlü araçlardan biri de Kurum İçi Mentorluk Programı’dır. İster küçük bir girişim olun ister büyük bir şirket, yapılandırılmış bir mentorluk programı uygulamak hem kurumsal başarıyı artırır hem de bir şirket kültürü yaratılmasını sağlar. 

Kurum İçi Mentorluk, çalışanların gelişimini desteklemeyi amaçlayan, yapılandırılmış bir profesyonel gelişim programını ifade eder. Mentorluk kurum içindeki değerli bilginin, kurum kültürünün, liderlik deneyimlerinin ve tecrübelerin deneyimli yöneticiler tarafından, belirli bir sistem çerçevesinde, kendilerinden daha az deneyimli, gelecek vadeden, şirkette önemli görevlere gelmesi beklenen çalışan kadrosuna aktarımıdır. 

Kurum İçi Mentorluk Programı’nda, daha deneyimli çalışanlar (mentörler) daha az deneyimli çalışanlarla (mentee’ler) eşleştirilerek, mentee’lere iş yerinin karmaşıklıklarıyla başa çıkma, kariyerlerinde ilerleme ve mesleki hedeflerine ulaşma konusunda rehberlik edilerek kişisel, kariyer ve mesleki gelişimlerine destek olunur. 

Bu program kapsamında, programın sorumlusu departman ile yapılacak toplantılar ışığında sistemin hedef kitlesi ve kapsama alanı belirlenerek;
Mentorluk sistemi kurulur
Sistemin çalışma prensipleri mentor ve mentee’lere anlatılır
Mentor ve mentee eşleşmeleri yapılır
Sistemin doğru çalıştığının belirlenebilmesi için kontrol ve değerlendirme araçları oluşturulur.

Ayrıntılı bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz