ENG

BİRİNİN LİDER OLDUĞUNU NASIL ANLARSINIZ?

LİDERLİĞİN KİMYASI – BİR YÖNETİM ARACI OLARAK NÖRO-KİMYASALLAR

Birinin Lider Olduğunu Nasıl Anlarsınız? 
Bu soruyu her eğitimin başında soruyorum:

“Evet, kimseyi tanımıyorsunuz, ünvanlarla ilgili bilginiz de yok, bir odaya girdiniz, liderin kim olduğunu nasıl anlarsınız? 

Bugüne dek yüzlerce cevap aldım gelenlerin bazılarını oldukları gibi paylaşıyorum;

“Duruşundan, giyinişinden, hakimiyet sahibidir, ilham verir, paylaştırıcı, lider olduğunu aldığı kararlarla hissettirir, yol gösterir, yüreklendirir, öncülük eder, emir vermez kesinlikle iş birliği teşvikçisidir, lider farklıdır her şeyi bilen, ben değil biz temalı hareket etmeli lider olan kişi, emir değil yol gösterir, yetki zehirlenmesi asla yaşamayacak alçak gönüllü hümanist bir kişiliğin lider olabilme şansı vardır, dinliyor ve çözüyorsa, gerçek liderse aurası vardır, bakışlarından hissedersin…
uzayıp gidiyor…

Sanki liderden oldukça fazla beklenti var değil mi? 

Evrimsel perspektiften bakarsak liderlik sosyal hiyerarşilerin tutarlı bir özelliğidir. Her türlü organizasyonda koordinasyon, iş birliği ve kaynak dağıtımı için liderlik rolüne ihtiyaç vardır. 
Liderlik önce kişinin kendini tanıyıp idare etmesi ile başlar sonra çevreyi tanıyıp idare etmek gelir. Çevrede ise hem işin kendisi hem de insan var.

Bunca çeşitli ihtiyaca hizmet etmek için liderin pek çok araçla ve yetkinlikle donanması gerekiyor, burası muhakkak. 

Bildiğiniz gibi liderlik rolü için en büyük değişken ise insan ilişkilerinin kalitesi. Ekipte bıraktığı intiba, ikna gücü ve ilham olabilme yeteneği.

Bu Konuda Sayısız Eğitim İçeriği Varken Neden Liderliğin Kimyası? 
Bu eğitim etkin liderlik bileşenlerini ve çalışan bağlılığını sağlayan ortamın Nöro-bilimsel altyapısını kapsar.

Kanımızda dolaşan kimyasalların ve beynimizin çalışma mekanizmalarının bilgisi sayesinde liderlik yetkinliklerinin bilimsel altyapısını anlayabiliriz ve Nöro-kimyasalları bir yönetim aracı olarak kullanabiliriz.
21.yy’da bilimsel araştırmaların geldiği nokta bize Nöro-bilimden öğrendiklerimizi iş hayatına uyarlama şansı veriyor. 

Yukarıda çalışanların sayıp döktüğü, birbiriyle alakasız gibi görünen ve bir liderden beklenen çeşitli ihtiyaçların temel zihinsel/beyinsel süreçlerini anladığımızda konu tamamen yönetilebilir ve net bir hale geliyor. 
Çünkü insan beyninin bir çalışma prensibi var. Bu eğitim de tam olarak temel prensiplerle ilgili. 

Nöro-Bilim ve Davranış Değişikliği 
Pozitif bilimler temelli bir yaklaşım sayesinde insan motivasyonuna dair bildiklerimizi liderlere bir araç olarak kazandırabiliriz. 
Evet biz eğitimlerden bir davranış değişikliği çıktısıyla ayrılmak istiyoruz. Davranışı şekillendiren ise beynimiz. Beynin ve insan biyolojisinin nasıl çalıştığını öğrenirsek liderlik davranış setine çok daha temelden yaklaşabiliriz. 

Liderliğin Kimyası içeriği aslında her insanın temel motivasyonu ve ekip içinde bunun iş ilişkilerine nasıl etki ettiğiyle ilgili. Beynimizin otomatik devrelerine bakarak insan ilişkilerini analiz etmekle ilgili. 

Kurumsal ihtiyaçlara bu denli temelden bakmayı oldukça dönüştürücü bir güç olarak görüyorum. Kurumun kültürünü ortamın iklimini belirleyen liderse insanın davranışını belirleyen, insan vücudunun lideri de insan beyni. 

Bu konuyu anlamak için herhangi bir bilimsel altyapı gerekmiyor. Konu iş hayatından örneklerle ilerlediği için aslında bizler bu sayede davranışlarımızın şifrelerini çözmüş oluyoruz.

Öğrenme çıktısı olarak liderin hedefine yönelik davranışlarını düzenlemek için elinde pek çok aracı ve bilimsel kanıtı oluyor.

Özellikle sadece sonuç odaklı olup insanı ve insan ihtiyacını göz ardı eden klasik yönetim anlayışından çıkıp insan odaklı anlayışı benimsemek isteyen, iş veren markasına yatırım yapmak isteyen kurumlar için bu yaklaşımın değeri oldukça büyük.
 



© 2016 The Coaching Company  design by GZYSRGL developed by Netkolog

icf bireysel koçluk